Hur lät det när Fletcher Hendersons orkester pre-Armstrong hade hyss för sig med stock arrangements? Hur gick det för The Wolverines på Cinderella Ballroom i New York 1924? Hur lär det när bröderna Cobb spelade med en bassaxofonist? Kunde en New Orleans-trumpetare som Punch Miller disciplinera sig och spela arrangerad musik i Chicago, och hur lät Isham Jones’ version av schlagern “Sweet Jennie Lee”? Stilla din nyfikenhet och njut därtill i dagens program!
88. MOTEN SWING – del 1 (1:09:17)
- Moten Swing (Bennie Moten)
- What a Dream (Sidney Bechet)
- Jungle Drums (Sidney Bechet)
- Chant in the Night (Sidney Bechet)
- Pleasure Mad (Charlie Creath)
- Market Street Blues (Charlie Creath)
- Should I Reveal (Paul Whiteman)
- A New Kind of Man (Fletcher Henderson)
- The Meanest Kind of Blues (Fletcher Henderson)
- The Birth of the Blues (The Revellers)
- I Can’t Give You Anything but Love (Sam Wooding)
- Bull Foot Stomp (Sam Wooding)
- Tiger Rag (Sam Wooding)
- Sobbin’ Blues (Ted Lewis)
- Yellow Dog Blues (Ted Lewis)
- Tia Juana (Bix Beiderbecke)
- Lazy Daddy (Bix Beiderbecke)
- Sensation (Bix Beiderbecke)
88. MOTEN SWING – del 2 (50:16)
- If You Don’t I Know Who Will (Bessie Smith)
- Creole Love Song (Cab Calloway)
- The Levee Low Down (Cab Calloway)
- Blues in My Heart (Cab Calloway)
- South African Blues (Junie Cobb)
- Piggly Wiggly Blues (Junie Cobb)
- Railroad Man Blues (New Orleans Willie Jackson)
- Pig’s Feet and Slaw (Tiny Parham)
- Bombay (Tiny Parham)
- Fat Man Blues (Tiny Parham)
- New Orleans (Hoagy Carmichael)
- I Keep Remembering (Isham Jones)
- Good Evenin’ (Isham Jones)
- Sweet Jennie Lee (Isham Jones)